Praktická cvičení k přednášce Umělá inteligence I
Tato stránka je pro cvičení v pondělí liché týdny, úterý sudé a liché týdny. Pro anglická cvičení v pondělí sudé týdny navštivte tuto stránku. Přesné dny cvičení naleznete v SISu. For English go here.
Přednáška čerpá z knihy:
Russell and Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, 4th Edition (Prentice Hall, 2020)
Doplňující literatura:
Yannakakis and Togelius, Artificial Intelligence and Games (Springer, 2018)
Artificial Intelligence: A Modern Approach je dostupná v naší knihovně. Artificial Intelligence and Games je možné získat v podobě PDF na uvedeném odkazu.
Materiály k programování v Java:
Schildt, Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition (McGraw Hill, 2018)
Schildt, Java: The Complete Reference, Eleventh Edition (McGraw Hill, 2018)
Úvodní video předchozího vyučujícího Java overview video. Přístupové údaje k tomuto videu budou zaslány na začátku semestru všem zapsaným studentům. Případně si o ně můžete napsat mailem.
K získání zápočtu je nutno nasbírat 60 bodů za odevzdané úkoly (viz dále). Cvičení povede Jiří Švancara, ale vzhledem k pobytu v zahraničí, bude roli cvičícího v průběhu října zastupovat Jiří Fink. Na cvičeních se především vždy seznámíme se zadanými úkoly, ale podíváme se i na techniky probírané na přednášece a na další praktická využití pro dané techniky.
Pokud bude mít někdo pocit, že mu utíká možnost získat zápočet, nebojte se napsat. Takovéto případy budou řešeny idividuálně v závislosti na Vašem přístupu ke cvičení.
Bude zadáno 5 příkladů, za které je celkově možné získat 100 bodů. Vyřešené příklady se odevzdávají přes ReCodEx. Kromě základních bodů lze získat bonusové body, pokud vaše řešení bude jedno z nejúspěšnějších v turnaji. Vždy po uplynutí deadline pro daný příklad se uskuteční turnaj, který může mít jiné specifikace, než zadaný příklad (tyto specifikace jsou detailně popsány u každého příkladu). První místo obdrží navíc 15 bodů, druhé 10, třetí 8, všechny ostatní řešení v top 30% získají 5 bodů.
Příklady budou zveřeňovány hromadně pro všechna cvičení, tedy i deadline je stejný pro všechna cvičení.
Nepodceňujte první úkoly za málo bodů, pozdější úkoly jsou mnohem obtížnější a je náročnější získat plný počet bodů.
Zadání | Body | Deadline | Doporučená technika řešení |
---|---|---|---|
Super Mario Bros. | 10 | 7. 11. 2021 | rule-based agent |
Ms. Pac-Man | 20 | 28. 11. 2021 | uniform-cost search |
Sokoban | 20 | 12. 12. 2021 | A* with custom heuristic |
Warlight | 25 | 9. 1. 2022 | minimax or Monte Carlo tree search |
Minesweeper | 25 | 13. 2. 2022 | backtracking search for CSPs |